دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

3RD GENERATION LED در دوربین مدار بسته

3RD Generation LED در دوربین مدار بسته

یکی از اولین تکنولوژی هایی که به دوربین مدار بسته اضافه گردید، امکان دید در شب بود، قابلیت تشخیص چهره و حرکت در نور کم از امکاناتی است که امروزه تقریبا برای هر سیستم حفاظتی که در آن از دوربین مدار بسته استفاده می شود امری لازم و اجتناب ناپذیر می باشد. این قابلیت دید درشب برای دوربین های مدار بسته پس از روی کار آمدن فناوری LED ها میسر و قابل استفاده شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه ی کارکرد این LED ها بپردازیم ، با داده پردازان پارسوا همراه باشید...

LED ها  ممکن است در کنار لنز دوربین و داخل کاور ، یا به صورت مجزا و به صورت  پروژکتور در جوار دوربین مداربسته نصب شده و استفاده می گردد.
برخی از دوربین مداربسته ها  دارای لنز ثابت بوده  و زاویه دیدشان نیز ثابت می باشد و از این طریق هر سمتی را که برای دوربین مداربسته قابل مشاهده است را روشن کرده و برای آن قابل درک و ثبت می کند.. 


در برخی  دیگر از دوربین ها لنز LED متحرک می باشد برای مثال  4 تا 9 میلیمتر که در واقع 30 تا 60 درجه ، زاویه دید دوربین مدار بسته  تغییر میکند.در این صورت  LED  با دو حالت برای دوربین مدار بسته مواجه می شویم : 
1-    حالت اول  : زاویه بسته 
در این حالت زاویه دیدی  که دوربین مدار بسته نیز پیدا می کند گرچه باز است ولی در حالت کلی دید کمتر (ولی دقیق تر) به آن در شب می دهد و حتی اجسام دور نیز با کیفیت دیده می شوند.
2-    حالت دوم : زاویه باز
در این حالت نیز نور LED به صورت باز و با زاویه واید بر روی اجسام  تابیده می شود ، و فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مداربسته قرار می گیرند و چون نور  LED به  اجسام دورتر نمی رسد برای دوربین مدار بسته قابل دید و ضبط نمی باشد.
امروزه LED های مادون قرمز متفاوت و فراوانی بنا بر سلیقه ی سازندگان در این صنعت تولید شده است که توانایی هرکدام از آن ها برای  روشن کردن محیط  با یکدیگر متفاوت می باشد و در واقع نحوه ی اینکه دور بین مدار بسته در کدام حالت اقدام به تصویر برداری کند به طریقه ی ساخت و قرار گیری لنز های LED  مربوط می شود. و در جدیدی ترین دوربین های مدار بسته دید در شب از فناوری LED3 استفاده شده است که درآن 2 LED با زاویه بسته برای روشن سازی فاصله های دور، و 4 LED با زاویه ی باز برای روشن سازی فواصل نزدیک استفاده می شود.(برخی از 3RD Generation LED در دوربین مدار بسته دید در شب نیز امکان تنظیم به حالت های مختلف را نیز دارد. ) دوربین مداربسته بوش - دوربین مداربسته داهوا

شرکت داده پردازان پارسوا

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۳۰
reza saeidy

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته :مسئول نظارت بر دوربین مدار بسته در حین کارش، مورد مشکوکی را در یکی از تصاویر مشاهده می کند. اما به دلیل اینکه این تصویر تنها 5 اینچ است، نمی تواند آن را واضح ببیند؛ بنابراین تصمیم می گیرد تا در آن لحظه 15 تصویر دیگر را که همزمان در حال پخش است را قطع کند تا بتواند مورد مشکوک را با جزئیات کامل مشاهد کند. در این حالت هم بررسی دقیق تصویر مورد نظر ممکن نیست!

به نظر شما راه حل چیست؟

امکان بزرگنمایی تصاویر مورد نظر در دوربین مدار بسته آنالوگ (دیجیتال) وجود دارد، اما همیشه همزمان با بزرگ شدن تصویر کیفیت تصاویر نیز پایین می آید.

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

پایین آمدن کیفیت تصویر بزرگ شده و هم چنین نیاز به مشاهده جزئیات دقیق تر، مشکلات این نوع دوربین مدار بسته ها هستند. برای رهایی از این مشکلات و مشاهده جزئیات کامل تصاویر می توان لنزهای زوم  را بکار گرفت.

دوربین مدار بسته

لنزهای زوم این قابلیت را فراهم می کنند که تصویر مورد نظر را تا حدود 40 برابر بزرگ کنند. نکته قابل توجه در استفاده از این لنزها این است که بزرگنمایی تصویر موجب کاهش کیفیت و وضوح آن نمی شود.

میزان بزرگنمایی توسط این لنزها را می توان از عدد درج شده در کنار لنزها متوجه شد؛ هرچه اعداد بزرگتر باشند، میزان بزرگنمایی نیز بیشتر است.

کاربران این لنزها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که لنز زوم تنها می تواند در یک راستا بزرگنمایی کند؛ به این معنی که در هنگام زوم کردن، بزرگنمایی را به سمت مرکز انجام می دهد. چنانچه کاربر بخواهد اطراف تصاویر را با جزئیات مشاهده کند بایستی از پایه های گردان که با کنترلر PTZ تعبیه شده اند کمک بگیرد. با استفاده از این پایه ها می توان تصاویر را 360 درجه اقفقی و 180 درجه عمودی جا به جا کرد و سپس بزرگنمایی را انجام داد.(دوربین مدار بسته بوش - دوربین مدار بسته داهوا)

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی معمولاً به جای استفاده همزمان از دوربین مداربسته، لنز زوم، پایه گردان و سایر ابزار آلات لازم برای اتصالات، دوربین های مداربسته دام چرخشی به نام  Fast Domeیا Speed domeبکار گرفته می شوند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۲۲
reza saeidy

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته 

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته : آیا شما نیز در رابطه با این موضوع اندیشیده اید که بدون کنترل استاندارد محصولات و خدماتی که تولید می کنیم و می خریم ، کل صنایع متلاشی می شوند؟ بخش امنیت نیز از این قاعده مثتثنی نوده و بدون استفاده از استاندارد ها ، دوربین مدار بسته دیجیتال  و نرم افزار های مدیریت ویدئویی نمی توانند با همدیگر در ارتباط باشند، نصب کننده ها و افرادی که یکپارچه سازی سیستم های امنیتی را برعهده دارند نمی توانند سیستم ها را باهم Config  کرده و آن ها را با همدیگر سازگار کنند.اکنون باید دید این استاندارد ها توسط چه کسانی بر روی سیستم های امنیتی و دوربین مدار بسته اعمال شده و این استاندارد ها شامل چه مواردی می باشند.

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته

استاندارد های آموزشی و استاندارد های رایج

قبل از انجام هر کاری در این زمینه باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که دو نوع استاندارد در سیستم های دوربین مدار بسته وجود دارد:

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته با "S"

اولی با "S" (اس بزرگ ) نشان داده می شود که برای استاندارد های اصولی بکار برده می شود وشامل مواردی است که الزامات در دوربین مدار بسته به حساب می آیند.

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته با "S" 

دومی با "s" (اس کوچک) نشان داده می شود و برای استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته که جنبه ی آموزشی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
تکیه بر استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته برای تولید تجهیزات نظارت تصویری و الکترونیکی (استاندارد هایی مانند استاندارد فشرده سازی تصاویری HDTV )برای اطمینان از قابلیت های هماهنگی بین اجزا دوربین مدار بسته و سایر ابزار های بستر انتقال تصاویر امری لازم و اجتناب ناپذیر می باشد، که در نهایت باعث افزایش کیفیت و کارایی دوربین مدار بسته و سیستم های نظارت تصویری می شود. دوربین مداربسته بوش - دوربین مداربسته داهوا

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته

استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته توسط چه کسانی تایین می شود؟

استاندارد های آموزشی معموا توسط انجمن ها و سازمان های صنعتی خاصی منتشر می شود، یکی از این سازمان ها SDO می باشد که تاثیر زیادی در این زمینه داشته و باعث ارتقاء کیفی محصولات امنیتی شده است. استاندارد های اصولی و کاربردی که با نام استاندارد های هنجار نیز شناخته می شود ، توسط سازمان استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته معتبر (SDOs) پیاده سازی و برنامه ریزی می شوند، در ادامه به معرفی و بررسی برخی از انجمن ها و افرادی که این استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته را تدوین می کنند می پردازیم، با داده پردازان پاروا همراه باشید:

•    استاندارد دوربین مدار بسته SISC

این استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته در بر دارنده ی اصول و قواعدی می باشد که توسط شورای امنیت صنعت (SISC) تهیه و تدوین می شوند. فعالیت عمده ی این انجمن مربوط به استاندارد سیستم های دوربین مدار بسته در حوزه ی آموزشی می باشد و از این طریق کمک زیادی هم به استاندارد های اصولی و هنجار می کند.

•    استاندارد دوربین مداربسته SIA

فعالیت عمده ی این انجمن در رابطه با سازگاری انواع سیستم های دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارت تصویری می باشد.

•    استاندارد دوربین مدار بسته CSAA

انجمن و ایستگاه مرکزی زنگ هشدار ، به ارائه دهندگان خدمات حفاظتی و کاربران و دفاتر مورد تایید با تست آزمایشگاه های شناخته شده ی ملی NATL مانند آزمایشگاه UL خدمات رسانی می کنند.

•    استاندارد دوربین مداربسته ESA

انجمن امنیت الکترونیک یک SDO  ی مهم دیگری است که اعضای آن شامل هماهنگ کنندگان مستقل ملی و بین المللی سیستم ها هستند.

•    استاندارد دوربین مدار بسته ASIS INTERNATIONAL

در مقوله امنیت فیزیکی و امنیت علوم کاربردی جامعه و کاربران نهایی دوربین مدار بسته ، زرگترین SDO ی معتبر جهانی می باشد، این پایگاه برنامه های آموزشی جامع خود را به عنوان مطالعه برای CPP و PSP (حفاظت خبره ی حرفه ای و حفاظت فیزیکی حرفه ای) در استاندارد ها و دستورالعمل های صنعتی تدوین کرده است.

 

شرکت داده پردازان پارسوا

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۲۲
reza saeidy

دوربین مداربسته نیز مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی نسبت به شرایط محیطی حساس هستند. این حساسیت با توجه به نوع دوربین و عملکرد آن متفاوت است اما راه های مختلفی برای کاهش این حساسیت وجود دارد. در این مقاله به بررسی تعدادی از این روش ها می پردازیم.


اولین نکته در مواجهه با میزان حساسیت دوربین مدار بسته ها توجه به میزان IP بدنه دستگاه است. اشاره به این نکته ضروری است که حروف IP در رابطه با بدنه دستگاه رابطه ای با شبکه در دوربین ها ندارد. IP یک دستگاه حساسیت آن را به شرایط محیطی مانند آب و گرد و غبار نشان می دهد (در رابطه با استاندارد IP در مقاله مرتبط با آن اطلاعاتی را بخوانید). معمولا حساسیت دستگاه به حرارت محیط به صورت کاملا جداگانه مورد اشاره قرار می گیرد.


کاورهای بیرونی (Weather Proof)


دوربین مداربسته ضد آبدر صورتی که می خواهید دوربین را در محیط بیرونی نصب کنید IP بدنه دوربین باید بالاتر از عدد 65 یا 66 باشد. توجه داشته باشید که استاندارد IP دستگاه به جهت نصب آن نیز وابسته است پس در صورتی که دوربین را برعکس نصب کنید الزامی برای وارد نشدن آب به بدنه وجود نخواهد داشت. در صورتی که IP بدنه دوربین برای نصب بیرونی مناسب نبود حتما باید از کاور مناسب برای محل استفاده کنید.


در محیط هایی که خطر ورود آب وجود نداشته باشد تنها باید به رقم دوم استاندارد IP توجه کنید. بالاتر بودن این رقم به معنای مقاومت بیشتر بدنه نسبت به ورودی گرد و غبار است. برای مثال در محیط های صنعتی که برش یا ذوب روی مواد خام صورت می گیرد حتما از دوربین مناسب یا کاور برای دوربین استفاده کنید.


کاورهای ضد انفجار (Expulsion Proof)


این کاورها به طور کلی استانداردهای عایقی متفاوتی از استاندارد IP دارند و از صدمه دیدن دوربین در شرایط خاص جلوگیری می کنند. کاربرد این کاورها بیشتر در معادن و صنایع نظامی می باشد.


کاورهای ضد ضربه (Vandal Proof)


استاندارد خاصی برای مشخص کردن میزان مقاومت این کاورها نسبت به ضربه وجود ندارد. گاهی تنها برای دوربین های با بدنه فلزی از این اصطلاح استفاده می شود. اما در واقع این واژه به معنای مقاومت دوربین در مقابل حمله با سلاح سرد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۴
reza saeidy

در مقالات قبلی کمی در رابطه با روشهای فشرده سازی ویدئویی صحبت شده بود. در واقع H.264 یک روش فشرده سازی ویدئویی پیشرفته است.


H.264 یکی از زیر شاخه های روش فشرده سازی MPG-4 است. در این روش فشرده سازی مقایسه قسمت های مشابه نه تنها در هر فریم بلکه در فریم های متوالی نیز صورت می گیرد.  از این رو هرچه تفاوت فریم ها در تصویر با هم کمتر باشد جحم ویدئوی ضبط شده نیز کمتر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۳
reza saeidy

بله اما با شروطی خاص، این کار از طریق نرم افزاری که در اصطلاح به آن CMS می گویند امکان پذیر خواهد بود.


نحوه عملکرد این نرم افزار به این صورت خواهد بود که شما این نرم افزار را در یک کامپیوتر نصب خواهید. سپس دستگاه های DVR خود در یک شبکه داخلی با کامپیوتر وارد کرده و از طریق وارد کردن خصوصیات شبکه در نرم افزار خواهید توانست تصاویر چند DVR را در این نرم افزار ببینید.


شرط اصلی امکان انجام این کار هم برند بودن دستگاه های DVR است. هر دستگاه DVR از استاندارهای شبکه خود برای انتقال تصاویر به کامپیوتر استفاده می کند و نرم افزار CMS مختص خود را دارد پس در صورتی که دستگاه های شما از دو برند مختلف باشد احتمالا امکان دیدن انها را بر روی یک نرم افزار نخواهید داشت.


نرم افزار های CMS با توجه به نوع و قابلیت های خود امکان نمایش تعداد محدودی از دوربین مداربسته ها را دارند. نرم افزار های مرتبط با DVR معمولا چیزی حدود صد دوربین مدار بسته را به صورت همزمان نمایش می دهند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۰۸
reza saeidy

اولین و عمده ترین روش کلاه برداری در اجرای یا فروش سیستم های حفاظتی استفاده از اجناس متفرقه و فروش آنها به جای تجهیزات اصلی است.


شناسایی چنین صورتهایی از کلاه برداری روشهای ساده ای دارد. چنین افرادی پس از تهیه تجهیزات بدون برند اقدام به فروش آنها با یک برند ساختگی یا حتی یک برند اصلی میکنند.


درابتدا باید بدانید که الزاما گذاشتن یک اسم جدید بر روی یک دوربین مدار بسته به معنای برند آن نیست. هرکسی می تواند اسمی ساختگی را بر روی یک محصول بگذارد و آن را به عنوان یک برند بفروشد. مفهوم برند درواقع کیفیت و پشتیبانی یک کالا را مشخص میکند و به معنای ساخت محصول توسط شرکتی خاص در کشوری خاص و با استانداردی خاص است. برای شناسایی برند ها تقلبی به صورت زیر عمل کنید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۵۶
reza saeidy

دوربین مداربسته دیجیتال نسل جدیدتر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند. شرکت اکسیس (یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان) در سال 1996 اولین سری از دوربین های دیجیتال خود را وارد بازار کرد. در ابتدا دوربین های دیجیتال مداربسته مزیت های کمی نسبت به دوربین های انالوگ داشتند اما در طول زمان و با پیشرفت عمل دیجیتال و علوم کامپیوتر این دوربین ها هر روز بیشتر در بازار سیستم های مداربسته رایج شدند.

امروز بیشتر شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین های مداربسته سیستم های انالوگ را رفته رفته از سبد تولیدات خود خارج میکنند و به سمت تولید دوربین های دیجیتال می روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۲
reza saeidy

دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا یک شرکت معتبر تولید کننده دوربین مداربسته در چین است که فعالیت خود را از سال 2001 اغاز کرده است. زمینه فعالیت این شرکت به صورت تخصصی تولید دوربین مدار بسته  انالوگ و شبکه است.

دوربین مداربسته داهوا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۱
reza saeidy