دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

دوربین مداربسته آنالوگ: در این مقاله به دوربین مداربسته آنالوگ می پردازیم، که یکی از گروه های دوربین مداربسته می باشد. برای آشنایی بیشتر با دوربین مداربسته آنالوگ با ایران امن همراه باشید.

دوربین مداربسته آنالوگ

یکی دیگر از دسته های دوربین مداربسته، دوربین های مداربسته آنالوگ (Analog CCTV camera) می باشند که برای تولید تصاویر و یا انتقال آنها از تکنولوژی آنالوگ استفاده دوربین مدار بسته آنالوگ می نمایند.

نگاهی به گذشته دوربین های آنالوگ

این دوربین ها به عنوان نسل های ابتدایی از دوربین های مداربسته محسوب می شوند. این دوربین ها در شکل های ابتدایی خود که نتوانستند هیچ وقت کاربرد زیادی داشته باشند ، برای تشکیل تصویر از یک مکانیزم آنالوگ استفاده می گردند . در آن زمان ها هنوز نیمه هادی ها در سیستم های تصویری به شکل امروزی مورد استفاده قرار نمی گرفت .
زمانی که ترانزیستورهای حساس به نور و دیودها معرفی شدند ، دوربین های مداربسته آنالوگ با تعریف های جدیدی بیان شدند . به واسطه اتصال تعداد فراوانی از ترانزیستورهای حساس به نور چیپ های تصویری ایجاد می شند که قادر بود به وسیله جزئیاتی که نور محیط دریافت می نمود یک تصویر را تولید نماید البته فراموش نکنید هنوز هم این ساختار در دوربین ها مورد استفاده قرار گرفته می شود . در واقع در دوربین ها تصویر به شکل دیجیتال تشکیل می شد ولی به دلیل اینکه در آن زمان بسترهای برای منتقل کردن تصویر موجود نبود پس از اینکه تصویر تشکیل می شد آن را به شکل سیگنال های آنالوگ در می آورد و سپس انتقال می داد .
به صورت تقریبی همه ی دوربین های آنالوگ امروزی از فرآیندهای مشابه ی استفاده می نماید . آنها در چیپ تصویر ، تصویر را به شکل دیجیتالی تولید می کنند و بعد از آن به واسطه پردازشگر به شکل یک سیگنال آنالوگ استاندارد مبدل می نمایند و در نهایت به ضبط کننده یا نمایشگر منتقل می کنند.

دوربین مداربسته آنالوگ چند نوع هستند؟

دوربین های مداربسته امروزی از نظر تکنولوژی و سیگنال به دو دسته تقسیم بندی می شوند:
• دوربین های آنالوگ تیوی لاینی : سیستم های انتقال آنالوگ که قدیمی می باشند نیز استانداردهای خاصی داشته اند . از جمله پر کاربردیترین استانداردهای آنالوگ PAS و NTSC می باشد که شاید تا به حال اسم آن به گوش شما شنیده شده باشد. این استانداردها بسیار رواج داشته اند و دوربین های مداربسته به وسیله همین استاندارد تصویری تولید می گردند. به دلیل اینکه این استاندارد مختص سیستم های کاملا آنالوگ ساخته شده بودند ، برای اندازه گیری نمودن میزان وضوح روشی ویژه داشتند. از واحد تیوی لاین برای اندازه گیری کیفیت تصویر دوربین در این سیستم ها استفاده می شده است .بر روی این نسل از دوربین های مداربسته نام این استاندارد باقی مانده است .

• دوربین های آنالوگ نسل جدید : دوربین های تیوی لاینی یا آنالوگ نسل قدیم دارای محدودیت کیفیت تصویر بسیار زیادی بودند که در اصل کیفیت تصویر در آنها قادر نبود بیشتر از ۰٫۵ مگاپیکسل باشد . بعد از آن تولید کنندگان اصلی دوربین آنالوگ تصمیم گرفتند تا دیگر از استانداردهای قدیمی مانند NTSC و PAL استفاده نکنند و استانداردهای آنالوگ جدیدی با کیفیت زیادتری را ایجاد نمایند. نتیجه تصمیم آنها استفاده از استانداردهای مانند HDCVI ، AHD و HDTVI شد . همه ی این استانداردها هدفشان این بود که به وضوح تصویری بالاتری دست پیدا کنند و از بستر انتقال آنالوگ استفاده نمایند.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ

در دوربین های مداربسته کیفیت تصویر یک دوربین مداربسته به عناوین مختلفی بستگی دارد . در دوربین های انالوگ امروزی با توجه به تکنولوژی دوربین مداربسته وضوح تصویر می تواند به صورت زیر باشد:
دوربین های آنالوگ تی وی لاینی که نفس های آخر عمر خود را می کشند وضوح تصویر می تواند ماکزیمم ۰٫۵ مگا پیکسل باشد.
در دوربین های آنالوگ تصویر نسبت به دوربین های دیجیتال در کیفیت دارای محدودیت می باشد ، این با وجودی است که معمولا دوربین ها تا وضوح ۲ الی ۳ مگاپیکسلی تولید می گردند که برای مصارف عادی مثل واحدهای اداری کوچک و تجاری و همچنین منازل مناسب می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۶
reza saeidy