دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

نکات مهم در رابطه با دوربین مداربسته های تحت شبکه (IP camrea)

نکات مهم در رابطه با دوربین مداربسته های تحت شبکه (IP camrea): از جمله قابلیت هایی که دوربین مداربسته های تحت شبکه یا IP camrea دارند می توان به قابلیت Pan ، قابلیتTilt و قابلیت مهم Zoom در حد 40 برابر، اشاره کرد. این قابلیت ها می تواند باعث افزایش تشخیص و ساده کردن نظارت از طریق این دوربین ها باشد .

هم اکنون ، بسیاری از این IP Camera ها برای آگاه کردن مردم استفاده می شوند و تصاویر را مستقیما از طریق اینترنت به صورت کاملا زنده به سرتاسر جهان مخابره می کنند . با استفاده از یک جستجوی ساده در موتور های جستجو مثل گوگل می توانید این دوربینهای غیر حفاظت شده را مشاهده کنید . به طور مثال ، در گوگل با نوشتن عبارت زیر inurl: CgiStart?page=Single می توانید چندین لینک از دوربینهای پاناسونیک را مشاهده کنید که اجازه می دهند تصاویر را از راه دور مشاهده کرده و حتی اقدام به Zoom و Tilt بکنید .

 

یکی از مسائل مهمی که بعد از بوجود آمدن این دوربینها بوسیله متخصصان و مشاوران امنیت IT مطرح گردیده آنست که بعضی از افراد به دنبال پیدا کردن دوربین مداربسته هایUnprotect درون اینترنت هستند تا بوسیله آنها بتوانند به صاحب آنها ضربه وارد کنند . توصیه هایی در باره استفاده امن از این ابزار ارزشمند وجود دارد :

1. برای استفاده از این دوربین مداربسته ها حتما از رمزگذاری بر روی سیستم استفاده کنید و هرگز تصویر آنها را بر روی اینترنت بدون رمز Broadcast نکنید .

2. یکبار که دوربین مداربسته ها را به صورت امن تنظیم کرده و آنها را نصب کردید ، به صورت تستی تلاش کنید که از خارج شبکه به این دوربین مداربسته ها متصل شوید اگر توانستید این کار را انجام دهید حتما برای امن تر کردن سیستم شبکه ای خود فکری بکنید .

3 . اگر دوربین ها به نحوی تنظیم شده اند که بر روی اینترنت تصویر را انتقال دهند ، در این حالت حتما از Firewall استفاده کرده و آنرا به صورت بسیار دقیقی تنظیم کنید . ( توجه کنید که هیچکس غیر از خود شما از این تنظیمات با خبر نباشد )

4 . انتها کلیه مسیرهایی که احتمال دارد بوسیله آن افراد غیر مطمئن به این شبکه دسترسی داشته باشند را مسدود کنید در این حالت شما می توانید از چک لیست های امنیتی استفاده کنید و یا از شرکتهای مشاور در زمینه امنیت (داده پردازان پارسوا ) کمک بخواهید.

شرکت داده پردازان پارسوا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی