دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا بعدازآنکه هاردپرشد، ذخیره سازی انجام می شود؟

آیا بعدازآنکه هاردپرشد، ذخیره سازی انجام می شود؟

همانطورکه درمقاله های پیشین نیز توضیح داده شد، هارد دستگاه های ضبط DVR را متناسب با تعداد دوربین های مداربسته، کیفیت ضبط تصاویر در این دوربین ها، ثابت و یاچرخشی بودن دوربین ها وساعات استفاده ازسیستم، تعداد فریم درثانیه، سایزتصویرو...تهیه می کنیم.
اما باید بدانید که هارد سیستم دستگاه ضبط هرمقدار هم که انتخاب شده باشد ،یک،دو،چهار،هشت ترابایت به هرحال پرخواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۶
reza saeidy

محاسبه میزان هارد مورد نیاز برای ضبط تصاویر دوربین مدار بسته

محاسبه میزان هارد مورد نیاز برای ضبط تصاویر دوربین مدار بسته : ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که آیا میتوان مقداردقیق و روزهای که تصاویر ذخیره می شود را محاسبه کرد؟!

به منظورمحاسبه مقدارهارد یک دستگاه ضبط DVR بایستی چند نکته را درنظربگیریم:

1. کیفیت ضبط دوربین مدار بسته

به کیفیت دوربین مدار بسته بایستی توجه کنیم واینکه با چه کیفیتی این دوربین برای سیستم انتخاب شده است ، در واقع کیفیت دوربین مدار بسته تعیین کننده ی حجم تصاویر ضبط شده و میزان فضای مورد نیاز برای آن می باشد.

هارد دوربین مدار بسته

2. دوربین های مداربسته ثابت هستند یا متحرک.

فروشندگان دوربین های مداربسته با توجه به حساسیت فضایی که درآن دوربین ها نصب می شوند، سوالاتی را ازمشتریان می پرسند که به چندنمونه دراینجا اشاره می کنیم:

1. آیا شماdvr را به منظورذخیره سازی روی حالت دائم قرارمی دهید یا حالت موشن که فقط درمواقعی که حرکتی انجام می پذیرد ذخیره سازی را انجام دهد؟!
2. آیا می خواهید تصاویربه صورت real، یعنی 25فریم ثانیه یاکمتربرای هرتصویرذخیره نمایید؟!
3. تصاویررابا چه سایزی ذخیره می کنید؛ بزرگ یا کوچک؟!
4. درفضایی که می خواهید دوربین مداربسته را نصب کنید میزان تردد وساعت های کاری به چه صورت است؟
5. تصاویربا چه فرمتی در هارد و از طریق دستگاه ضبط DVR ذخیره خواهد شد؟

بعدازآنکه مشتری به این سوالات پاسخ داد می توان تاحدودی هاردی را متناسب با روزهای ذخیره سازی به مشتری پیشنهاد داد.
دراینجا با یک مثال مباحث روشن ترمی شود. یک فروشگاه را درنظربگیرید که درآن دوربین های مداربسته نصب کرده اید، دریک ماه خاص مثلا اسفند ماه، تردد به فروشگاه زیاد است و10 روزعید تعطیل ودر21روزبعدی تردد نسبت به ماه قبل کمترازماه های دیگراست. به همین دلیل محاسباتی که منظور مشخص کردن هارد مناسب انجام می شود تقریبی خواهد بود.برای مثلا درایام و زمان های شلوغ و پر تردد، 16 دوربین مداربسته به همراه 4 ترابایت هارد دیسک جهت ذخیره سازی تصاویر برای فروشگاه درنظرگرفته می شود اما درروزهای دیگرسال این میزان کمتریا بیشترمی شود.

سیستم محاسباتی دستگاه ضبط DVR

نرم افزاری به منظورتعیین تقریبی مقدارهارد موردنیازتان دردی وی آرها وجود دارد. بعد ازآنکه دوربین های مداربسته را نصب وراه اندازی نمودید به سراغ تنظیمات بروید. در قسمت تنظیمات دستگاه ضبط DVR تعداد روزهایی که به ضبط تصاویرنیازدارید را به سیستم وارد می کنید و دستگاه DVR جهت محاسبه اندازه ی هارد مصرفی یک بازه زمانی را به شما می دهد. بعد از آنکه بازه زمانی به پایان رسید متناسب با میزان حرکت درمحیط، نرم افزارمقدارهاردی را که موردنیازشماخواهد بود را پیشنهاد می دهد.

شرکت داده پردازان پارسوا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۳
reza saeidy

توضیحاتی در رابطه با پی سی کارت یا دی وی آر کارت

ثبت تصاویر در دوربین مداربسته به روش های متفاوتی انجام می گیرد. مثلا خرید یک دستگاه DVR برای دوربین آنالوگ ویا دستگاهNVRبرای دوربین دیجیتال است. اگرچه ممکن است این دو ، روش راحتی باشند اما شاید در برخی از مواقع ازلحاظ هزینه مقرون به صرفه نباشد.
کارتDVR یا پی سی کارت:
اگرشما به عنوان یک کاربر، کامپیوتری درمنزل دارید که درطول روز استفاده زیادی ازآن نمی کنید ویا اینکه به کل آن را کنار گذاشته اید، می توانید به جای آنکه ازیک دستگاه ضبط DVR  و یا NVR استفاده کنید، کارت دی وی آر را بر روی سیستم خود نصب کرده و به جای دستگاه ضبط از آن استفاده کنید. به این صورت که بعد ازخرید کارت، آن را در سوکت و محل تعیین شده بر روی  مادربرد کامپیوترخود قرار دهید ، با انجام این کار سیستم کامپیوتری خانگی خود را به یک strong دی وی آر تبدیل خواهید کرد.

دی وی آر کارت

مزیت های استفاده از دی وی آر کارت نسبت به سایر دستگاه های ذخیره سازی تصاویر مانند DVR ها و NVR ها :

- ممکن است کارایی کارتDVR  ازدستگاه مستقل ذخیره سازبیشترباشد
- پی سی کارت های DVR بسته به نوعی که دارند  هزینه ی بسیار پایین تری نسبت به سایر ابزار های ضبط تصاویر دارند.

یکی ازتفاوت های عمده بین کارت ها ودستگاه های ذخیره سازاین است که سیستم عامل هایی که برای دی وی آرهای استندالون درنظرگرفته شده ویندوزنمی باشد درحالیکه برای دستگاه های ویندوزاست. اما از نظرقطعات سخت افزاری و نحوه ی کارکرد این دو، بایکدیگرتفاوت زیادی ندارند.
این مسئله درمورد تعداد کانال های بالا محسوس تراست. مثلا قیمت یک دستگاه ذخیره ساز16کانال با کیفیت، ازحدود 1 میلیون تومان شروع می شود وتاحدود2 میلیون دربازارموجود است درحالیکه اگرقصد خریدپی سی کارت یا همان کارت دی وی آر16 کانال را داشته باشید، باید نصف این مبلغ را بپردازید.
کسانی که آشنایی زیادی با کامپیوترندارند ویا اینکه وقت وحوصله یادگیری نحوه کارکردن با نرم افزارهای جدید را ندارند بهترازهمان دستگاه های مستقل استفاده کنند.زیرا نحوه کارکردن با این دستگاه ها راحت تراست.به این صورت که بعدازروشن کردن سیستم و راه اندازی اولیه، به راحتی می توان با آن کارکرد وبرای ذخیره سازی فقط باید کلید رکورد را فشاردهید. یا مثلا برای بازبینی تصویر، باید  2 تا3 مرحله ساده انجام شود که نیازی به داشتن اطلاعات زیاد کامپیوتری هم ندارد، درصورتی که شاید کارباکارت هایی که درکامپیوترجاسازی می شود کمی پیچیده به نظربرسد.

شرکت داده پردازان پارسوا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۶
reza saeidy

دوربین مدار بسته ضد حشره(Anti Cobweb) چیست؟

ال ای دی ها ی مادون قرمز در دوربین های مداربسته ، به علت درخشش و روشنایی که ایجاد می کنند، حشرات را به سمت خود جذب می کند. ازسوی دیگر عنکبوت ها انگیزه زیادی برای شکارکردن حشرات دارند به این نور ها و تجمع حشرات واکنش نشان داده و تارهای خود را جلوی لنزدوربین مدار بسته می تنند.
شاید در نگاه اول این تار های عنکبوت نازک به نظر رسیده و مانعی برای دید در دوربین مدار بسته نباشند ، ولی همین تار های نازک نور مادون قرمز در را انعکاس داده و به علت درخشانی بیش از اندازه مشکلات زیادی را در ثبت و ضبط تصاویر به وجود می آورد. که این امر نیز ممکن است مشکلات امنیتی را به وجود بیاورد.
لذا برای مکان های خاصی که امنیت زیادی را می طلبد استفاده از دوربین مدار بسته ضد حشره توصیه می شود، این مکان از مراکز نظامی و امنیتی گرفته تا موزه ها و مراکز تاریخی جاهای حساسی بوده و نیاز به دقت کنترلی بالایی دارند.

دوربین مدار بسته ضد حشره

نحوه کارکرد دوربین مدار بسته ضدحشره:

این نوع دوربین مدار بسته ضدحشره، با تولید دائمی و پشت سر هم فرکانس های اولتراسونیک، که فرکانس و امواج فرا صوت هستند، باعث دورشدن حشرات و درنتیجه تمیزماندن لنزجلوی دوربین مدار بسته می شود.درنتیجه تصاویربه وضوح نشان داده شده و ضبط می شوند. سازنده ی این فناوری دوربین مدار بسته ضد حشره یک کارخانه معتبر ساخت دوربین مدار بسته می باشد، که با استفاده از تکنولوژی ANTI COBWEB اقدام به تولید این محصولات کرده است.
دوربین های مداربسته علاوه براینکه امکانات ضدحشره بودن را داشتند، امکانات دیگرازجمله، تکنولوژی ای که نویزتصاویرا کاهش می دهد(HD DNR) ویا مجهیزبه مکانیزم Smart IRبه منظورتشخیص چهره درتاریکی با برد 50 مترمی باشد راداراهستند.

شرکت داده پردازان پارسوا

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۵
reza saeidy

توضیحاتی در رابطه با اخطار ویدئو لاست(Video lost)

شاید این مساله برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تماشای تصاویر دوربین مدار بسته روی مانیتور ، یکی از تصاویر موجود قطع شده و Error گم شدن تصویر و با عنوان Video Lost داده شود. علت اصلی بروز این مشکل چیست؟ برای حل این مشکل به وجود آمده چه کاری باید انجام داد؟ شاید راحت ترین راه حل برای این مشکل به وجود آمده تماس با متخصصین و نصاب های دوربین مداربسته باشد، ولی اگر دلایل به وجود آمدن Video Lost را بدانید شاید خودتان نیز به راحتی بتوانید آن را حل کنید.

ویدئو لاست

دلایل به وجود آمدن ویدئو لاست:

بروز خطای ویدئو لاست ممکن است علت های زیادی داشته باشد، که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از آن ها می پردازیم ، با داده پردازان پارسوا همراه باشید.
1. ممکن است منبع تغذیه خیلی گرم شده باشد ویا اینکه درحال خراب شدن است وعمرآن روبه پایان است.
2. کابل برق ویا منبع تغذیه قطع شده است.
3. فیش BNC پشت دوربین مدار بسته قطع شده است.
4. فیش BNC پشت دستگاه ضبط DVR، جداشده است.
5. ممکن است مغزی سیم کواکسیال در طول مسیر انتقال تصویر قطع شده باشد..
6.ممکن است مشکل ازدوربین مداربسته باشد ولنزاتوآیریس دوربین مداربسته خراب شده باشد.
8. امکان دارد پورت RG45  واقع در پشت دوربین مداربسته قطعی داشته باشد.
9. ممکن است کابل شبکه متصل به دوربین مداربسته دیجیتال ، قطع شده و یا اتصالی پیداکرده است.
10. پورتRG45 ازهاب خارج شده است و یا خارپورت شکسته شده یا اشکال پیدا کرده است.
11. همچنین اگرازیک رابط بی ان سی ،سه راهی و یا تقویت کننده استفاده می کنید آن رانیزچک کنید، شاید مشکل ازآن باشد.
شما می توانید باکنترل هریک ازمواردبالا علت این قطعی وعدم نمایش تصویررا پیداکنید وبه حل آن اقدام کنید.

اما اگرمانیتورمتصل به دی وی آر ویا ان وی آردوربین مداربسته روشن نباشد می توان ازطریق سیستم های هشدارصوتی که درDVRوNVR های پیشرفته وجود دارد وصوتی می باشد استفاده کرد. به اینصورت که شما ازمانیتوردورهستند ویا مانیتورخاموش.

شرکت داده پردازان پارسوا

برچسب: 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۴
reza saeidy