دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مدار بسته و تجهیزات تحت شبکه

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۰ ب.ظ


دوربین مدار بسته و تجهیزات تحت شبکه IP CAMERA & ACCESSORIES

از مشکلاتی که طراحان سیستمهای امنیتی همیشه درگیر آن بوده اند بحث محدودیتهای کابلی و مسائل مرتبط تصویری با سیستمهای تصویری مانند : وجود نویز ، فواصل طولانی ، محدودیتهای کنترلی ، هوشمند نبودن سیستم و .... می باشد .

محصولات ارائه شده در زمینه انتقال تصاویر آنالوگ از طریق خطوط شبکه ای گسترده رایانه ای موجود در سرتاسر دنیا تحولی عظیم در این بخش را برای طراحان سیستم و نیز بحثی جدید در زمینه Networking برای طراحان شبکه به وجود آورده است . از این رو با توجه به جدید بودن این بحث در دنیا و استفاده از امکانات بدست آمده ، باعث شده همه روزه شاهد اختراعات و ابتکارات جدیدی در این مبحث باشیم . گرچه این تکنولوژی به حداقل یک دهه گذشته برمیگردد ولی به علت رویکرد جوامع به سوی استفاده از سیستمهای امنیتی بحث آن گرم شده است . از این رو باتوجه به گستردگی مباحث و سیستمهای مختلف شبکه های کامپیوتری در جهان این سیستمها ( سیستمهای ویدئویی تحت شبکه ) به تناسب انواع سازگاریها را متناسب طرحها و سولوشنهای مختلف پیدا نموده اند طوریکه قابل استفاده در انواع سیستم های SOHO ISDN Modem, SOHO Router, RAS server, ADSL Modem and VOD (Video-on-demand) system… می باشد .

از مزایای اصلی این سیستم ها قابلیت تبدیل سیستم های تصویری و کنترل محیطی قدیمی با هزینه کم به سیستم های روز ، قابل تنظیم و سازگار بودن با انواع سیستم های روز و نیز انعطاف پذیری بالای آن در کنترل ، نمایش RealTime ، مدیریت ، امنیت بالای انتقال اطلاعات ، ثبات عملکرد طولانی و استیبل بودن سیستم ، ذخیره سازی و دسترسی سریع به اطلاعات و قابل اتصال با انواع سیستم های امنیتی و ایمنی و ... می باشد . سعی شده بصورت خلاصه به معرفی محصولات مختلفی در این زمینه جهت آشنایی پرداخته شود .

معرفی محصولات سرویس دهنده ویدئویی تحت شبکه

می توان محصولات ارائه شده مرتبط با این مبحث را به چند بخش زیر دسته بندی نمود:

Network Video Server سیستم های سرویس دهنده ویدئویی تحت شبکه

Network Camera Server دوربین مداربسته های تحت شبکه

NVR(Network Video Recorder) Server سیستم های ضبط تصویر شبکه ای

DVR(Digital Video Recorder) Server سیستمهای ضبط تصویر بصورت دیجیتال

Network Media Decoder سیستم صوتی تحت شبکه ای

Network DVR Software نرم افزارهای تخصصی ضبط و کنترل تصاویر تحت شبکه

AOIP(Always-On-IP Dynamic) Server سیستم نمایش و کنترل از طریق اینترنت

Accessories تجهیزات جانبی و تکمیلی سیستم های سرویس دهنده

ویدئوی تحت شبکه Network video Server :

ویدئو سرورها سیستم هایی هستند که امکان اتصال انواع دوربینهای آنالوگ به شبکه های کامپیوتری و نیز کنترل آنها و ارسال تصاویر گرفته شده بصورت Real Time را دارند . انواع این سیستم های دارای ورودیهای ویدئویی استاندارد BNC و نیز خروجیهای تصویری بصورت آنالوگ برای اتصال به سیستمهای دیگر می باشند . سیستم های ویدئو سرور می توانند با استفاده از ورودی ها و خروجی های استاندارد (RS232,RS485,DI/DO,…) با سیستمهای جانبی دیگر مانند : انواع مودمها و روترها ، کنترل کننده های حرکتی دوربین ها(PTZ) ، سیستمهای ایمنی و... ، ارتباط بر قرار نموده و همراه با ضبط تصاویر از طریق انواع شبکه های کابلی و بیسیم (WireLess) آنها را بصورت همزمان کنترل و وقایع را ثبت نماید . اساس کار این سیستمها بر پایه پروتکل TCP/IP و بصورت Web Base می باشد . سیستمهای فوق با استفاده از نرم افزار تخصصی خود می تواند مدیریتی کامل را بر سیستم تصویر برداری ، ضبط ، کنترل ، امنیت و ... در مدیریت به مدیران و کاربران ارائه دهد .لازم به ذکر است این سیستمها بصورت External امکان اتصال به تجهیزات جانبی ضبط صدا را نیز دارند . بطور کلی ویدئو سرورها سیستمهای Stand-alone با امکانات شبکه ای جهت کنترل سیستمهای تصویری هستند .

 

سیستمهای ویدئو سرور میتوانند بصورت تک کانال یا چند کاناله وحتی بصورت USB کار کنند . لازم به ذکر است سیستمهای ویدئو سرور تفاوتهای زیادی با کارتهای Capture تصویری دارند . گرچه هردو یک عملیات را انجام میدهند ولی سیستم های متفاوتی دارند که در مقاله بعدی توضیح خواهیم داد .

 

شرکت داده پردازان پارسوا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی