دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته دیجیتال چیست

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ب.ظ

دوربین مداربسته دیجیتال نسل جدیدتر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند. شرکت اکسیس (یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان) در سال 1996 اولین سری از دوربین های دیجیتال خود را وارد بازار کرد. در ابتدا دوربین های دیجیتال مداربسته مزیت های کمی نسبت به دوربین های انالوگ داشتند اما در طول زمان و با پیشرفت عمل دیجیتال و علوم کامپیوتر این دوربین ها هر روز بیشتر در بازار سیستم های مداربسته رایج شدند.

امروز بیشتر شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین های مداربسته سیستم های انالوگ را رفته رفته از سبد تولیدات خود خارج میکنند و به سمت تولید دوربین های دیجیتال می روند.

چرا به دوربین های دیجیتال مداربسته دوربین شبکه می گویند؟


دوربین های مداربسته دیجیتال همگی از پروتکل های شبکه برای ارسال اطلاعات استفاده می کنند. این خاصیت امکان اتصال مستقیم دوربین ها به شبکه های کامپیوتری و دریافت تصاویر در شبکه را فراهم می کند از این رو این دوربین ها، دوربین مداربسته شبکه یا IP نامیده می شوند.


مزیت های دوبین شبکه نسبت به انالوگ چیست؟


بزرگترین مزیت دوربین مدار بسته دیجیتال عدم محدودیت کیفیت تصویر انهاست. یک دوربین مداربسته شبکه از نظر تئوری هیچ محدودیتی برای روزولشن تصویر خود ندارد. در حال حاضر دوربین های شبکه با روزولوشن تا 10مگا پیکسل تولید می شوند اما استفاده از انها با روزولوشن تا 5مگا پیکسل در ایران رایج است.

دوربین های شبکه همچنین مزیت های دیگری مانند استفاده از نرم افزارهای پیشرفته پردازش تصویر، انعطاف پذیری بالا در اجرای سیستم مداربسته نیز دارند.


با وجود این مزیت ها چرا استفاده از آنها محدود است؟


بزرگترین عامل بازدارنده در روند تبدیل سیستم های انالوگ به دیجیتال در ایران قیمت بالاتر دوربین های دیجیتال است. البته با توجه به پیچیدگی بیشتر در این سیستم ها برخی مجریان نیز ترجیه میدهند مشتری را به سمت استفاده از دوربین های انالوگ ترغیب کنند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی