دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۲۲ ب.ظ

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته :مسئول نظارت بر دوربین مدار بسته در حین کارش، مورد مشکوکی را در یکی از تصاویر مشاهده می کند. اما به دلیل اینکه این تصویر تنها 5 اینچ است، نمی تواند آن را واضح ببیند؛ بنابراین تصمیم می گیرد تا در آن لحظه 15 تصویر دیگر را که همزمان در حال پخش است را قطع کند تا بتواند مورد مشکوک را با جزئیات کامل مشاهد کند. در این حالت هم بررسی دقیق تصویر مورد نظر ممکن نیست!

به نظر شما راه حل چیست؟

امکان بزرگنمایی تصاویر مورد نظر در دوربین مدار بسته آنالوگ (دیجیتال) وجود دارد، اما همیشه همزمان با بزرگ شدن تصویر کیفیت تصاویر نیز پایین می آید.

بزرگنمایی و کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

پایین آمدن کیفیت تصویر بزرگ شده و هم چنین نیاز به مشاهده جزئیات دقیق تر، مشکلات این نوع دوربین مدار بسته ها هستند. برای رهایی از این مشکلات و مشاهده جزئیات کامل تصاویر می توان لنزهای زوم  را بکار گرفت.

دوربین مدار بسته

لنزهای زوم این قابلیت را فراهم می کنند که تصویر مورد نظر را تا حدود 40 برابر بزرگ کنند. نکته قابل توجه در استفاده از این لنزها این است که بزرگنمایی تصویر موجب کاهش کیفیت و وضوح آن نمی شود.

میزان بزرگنمایی توسط این لنزها را می توان از عدد درج شده در کنار لنزها متوجه شد؛ هرچه اعداد بزرگتر باشند، میزان بزرگنمایی نیز بیشتر است.

کاربران این لنزها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که لنز زوم تنها می تواند در یک راستا بزرگنمایی کند؛ به این معنی که در هنگام زوم کردن، بزرگنمایی را به سمت مرکز انجام می دهد. چنانچه کاربر بخواهد اطراف تصاویر را با جزئیات مشاهده کند بایستی از پایه های گردان که با کنترلر PTZ تعبیه شده اند کمک بگیرد. با استفاده از این پایه ها می توان تصاویر را 360 درجه اقفقی و 180 درجه عمودی جا به جا کرد و سپس بزرگنمایی را انجام داد.(دوربین مدار بسته بوش - دوربین مدار بسته داهوا)

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی معمولاً به جای استفاده همزمان از دوربین مداربسته، لنز زوم، پایه گردان و سایر ابزار آلات لازم برای اتصالات، دوربین های مداربسته دام چرخشی به نام  Fast Domeیا Speed domeبکار گرفته می شوند.

نظرات  (۱)

باسلام.

لطفا بیا و حتما مطلبم را بخون و دربارش نظر بده!

 

عنوان مطلب:      خسارات ماهواره به خانواده

لینک مطلب:  http://masira.ir/index.php?newsid=107

 

تک تک نظر هارا بررسی می کنم.وحتما بازم بهتون سر می زنم.

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی