دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته , دوربین مدار بسته داهوا , دوربین مدار بسته بوش

ویندوز یا لینوکس کدام یک برای سیستم عامل دستگاه ضبط DVR مناسب است؟

ویندوز یا لینوکس کدام یک برای سیستم عامل دستگاه ضبط  DVR مناسب است؟
 

ویندوز یا لینوکس کدام یک برای سیستم عامل دستگاه ضبط  DVR مناسب است؟ دستگاه ضبط DVR یکی از حساس ترین قطعات در سیستم های امنیتی و دوربین مدار بسته است، این دستگاه وظیفه ی دریافت ، مدیریت و انتقال تصاویر را بر عهده داشته و یکی از ملزومات در نصب دوربین مدار بسته می باشد. ولی قبل از انتخاب نوع دستگاه ضبط DVR باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم ، با داده پردازان پارسوا همراه باشید...
کدام سیستم عامل دستگاه ضبط DVR کارایی بهتری دارد؟
میزان خطا ها در کدام سیستم عامل دستگاه ضبط DVR کمتر است؟
طول عمر کدام یک بیشتر بوده و در صورت وجود بد افزار کدام یک آسیب پذیری بیشتری دارد؟

سیستم عامل دستگاه ضبط DVR

مقایسه ی امنیت ویندوز و لینوکس در سیستم عامل دستگاه ضبط DVR

نقاط ضعف امنیتی، از کدهای برنامه نویسی در سیستم عامل دستگاه ضبط DVR ایجاد می شوند. هر حوزه امنیتی از درجه حساسیت خاصی برخوردار می باشد و امکان دارد برای کاربران یکی از معیار های انتخابشان باشد.
اگر دو سیستم عامل  ویندوز و لینوکس با هم مقایسه کنیم، نقطات ضعف امنیتی مشاهده می شوند که در ادامه به بررسی برخی از این نقاط ضعف ها می پردازیم: بنابر تحقیقی که بر روی آسیب پذیری های این دو سیستم عامل (لینوکس و ویندوز ) انجام گرفته 290 حفره امنیتی حساس برای سیستم عامل ویندوز پیدا شده است  که 49 حفره ی آن ها در لیست خطرناک ترین آسیب پذیری های امنیتی قرار دارند و همچنین برای سیستم عامل لینوکس نیز 49 حفره امنیتی پیدا شده است که 4 حفره ی آن در لیست های امنیتی بسیار خطرناک قرار می گیرند.
معمولا دستگاه های ضبط DVR کارتی برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته ، در داخل مادر برد کامپیوتری قرار میگیرند که از  سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند و دستگاه DVR هایی که نیاز به کامپیوتر ندارند (در اصطلاح standalone هستند) از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند.
بین این دو سیستم عامل دستگاه ضبط DVR  لینوکس و ویندوز ، تفاوت های امنیتی دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال سیستم عامل  ویندوز قطعا زمینه مساعدتری برای ویروس گیری و آلودگی های بد افزاری را دارد که ایمنی سیستم بر عهده ی  کاربران و استفاده از آنتی ویروس ها گذاشته شده است. علاوه بر این ربوده شدن اطلاعات با نرم افزار و برنامه های جاسوسی نیز در سیستم عامل ویندوز بیشتر از سیستم عامل لینوکس صورت می گیرد و امنیت پایین تری دارد.
شرکت مایکروسافت جهت جلوگیری از این مشکلات امنیتی اقدام به خرید یک شرکت آنتی ویروس و ضد جاسوس افزار را خریداری کرده است.
سیستم عامل لینوکس نیز دارای برخی از نقاط ضعف امنیتی می باشد. در حالت عمومی ارائه دهنده های نرم افزار، خود سخت افزار یا درایورهای اختصاصی خود را برای سازگاری با سیستم عامل لینوکس توسعه می دهند.
در حالت کلی در سیستم عامل های اپن سورس (متن باز)، گاهی قدم اول مهندسی معکوس می باشد. در برخی از مواقع ، سازگاری و مچ شدن یک سخت افزار با سیستم عامل لینوکس ،  نسبت به سیستم عامل ویندوز  به کندی صورت می پذیرد.

شرکت داده پردازان پارسوا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی